ড° বুলজিৎ
বুঢ়াগোহাঁই
গেমিং
হৈছে লেপটপ, ব্যক্তিগত কম্পিউটাৰ, ম’বাইল ফোন, টেবলেট, প্লেষ্টেচন, এক্সবক্স আদিৰ দৰে
ইলেকট্ৰনিক ডিভাইচ ব্যৱহাৰ কৰি খেলা ভিডিঅ’
গেম৷ বিগত বছৰবোৰত কম্পিউটাৰ গেমবোৰ মনোৰঞ্জন উদ্যোগৰ অন্যতম বৃহৎ শাখা লৈ পৰিণত
হৈছে৷ বহুতে গেমিঙক কেৱল মনোৰঞ্জনৰ হিচাপে
গণ্য কৰিলেও ইয়াক এটা পেচা হিচাপে গ্ৰহণ কৰি
সফলতা লাভ কৰিব পাৰি৷
প্ৰযুক্তিৰ
উন্নতি, গেমাৰৰ সংখ্যা বৃদ্ধি, আৰু ব্যাপক ইণ্টাৰনেটৰ ব্যৱহাৰৰ বাবে ভাৰতৰ গেমিং উদ্যোগ
দ্ৰুতগতিত সম্প্ৰসাৰিত হৈছে৷ তলত গেমিং উদ্যোগত লগত জড়িত কেইটামান কেৰিয়াৰৰ বিষয়ে
আলোচনা কৰা হৈছে৷
গেম ডেভেলপাৰ
(Game Developer) : গেম ডেভেলপাৰসকলে
ভিডিঅ’ গেম ডিজাইন আৰু সৃষ্টি কৰে৷ তেওঁলোকে গেম ইঞ্জিন, প্ৰগ্ৰামিং ভাষা (যেনে -
C++, Python, Unity, আৰু Unreal Engine) ব্যৱহাৰ কৰি গেমৰ খেলাৰ ধাৰণা আৰু প্ৰযুক্তিগত
দিশসমূহ উন্নয়ন কৰে৷ আৱশ্যকীয় দক্ষতাবোৰ হ’ল -প্ৰগ্ৰামিঙত দক্ষতা, গেম ইঞ্জিনৰ জ্ঞান,
সমস্যা সমাধানৰ ক্ষমতা, গণিত আৰু পদাৰ্থ বিজ্ঞানৰ জ্ঞান, দলগত কাম আৰু যোগাযোগ দক্ষতা
আদি৷ গেম ডেভেলপাৰসকলে AAA গেম ষ্টুডিঅ’
(যেনে Ubisoft, EA Games), ইণ্ডি গেম ষ্টুডিঅ’ (Independent Game Studios), ম’বাইল
গেম কোম্পানী, ফ্ৰিলেঞ্চ ডেভেলপমেণ্ট আদিত কাম কৰিব পাৰে৷
গেম ডেভেলপাৰ হিচাপে কেৰিয়াৰে সৃষ্টিশীলতাৰ সৈতে কাৰিকৰী দক্ষতাৰ সংমিশ্ৰণ ঘটায়,
যি প্ৰযুক্তি আৰু গেমিঙত ৰুচি থকা ব্যক্তিসকলৰ বাবে এটি উদ্দীপনামূলক বিকল্প৷
গেম ডিজাইনাৰ
(Game Designer) : গেম ডিজাইনাৰসকল গেমপ্লে, কাহিনী, যান্ত্ৰিকতা, আৰু সামগ্ৰিক ব্যৱহাৰকাৰীৰ
অভিজ্ঞতাৰ ধাৰণা কৰাৰ বাবে দায়বদ্ধ৷ তেওঁলোকে চৰিত্ৰ, স্তৰ আৰু খেলৰ পৃথিৱী সৃষ্টি
কৰে৷ আৱশ্যকীয় দক্ষতাবোৰ হ’ল -সৃজনশীলতা, সমস্যা সমাধানৰ দক্ষতা, ডিজাইন সঁজুলিৰ জ্ঞান,
আৰু খেলুৱৈৰ মনোবিজ্ঞানৰ জ্ঞান, যোগাযোগ দক্ষতা আদি৷ গেম ডিজাইনাৰসকলে এ এ এ গেম ষ্টুডিঅ’
(যেনে-
Ubisoft, Rockstar Games), ইণ্ডি গেম ষ্টুডিঅ’, এ আৰ/ভি আৰ গেম ডেভেলপমেণ্ট, ম’বাইল
আৰু অনলাইন গেমিং কোম্পানী আদিত কাম কৰিব পাৰে৷ গেম ডিজাইনাৰৰ পেচা সৃষ্টিশীলতাক কেন্দ্ৰবিন্দু
কৰি খেলুৱৈৰ বাবে এটা মনোৰম অভিজ্ঞতা গঢ়ি তুলিব পাৰে৷
গেম আৰ্টিষ্ট
(Game Artist) : গেম আৰ্টিষ্টসকলে গেমৰ দৃশ্যমান উপাদানবোৰ সৃষ্টি কৰে,
যাৰ মাধ্যমে গেমৰ এক মাৰ্জিত আৰু আকর্ষণীয় অভিজ্ঞতা গঢ়ি তোলা হয়৷ তেওঁলোকে চৰিত্ৰ,
পৰিৱেশ, টেক্সচাৰ, আৰু এনিমেশ্বন ডিজাইন কৰা, গেমৰ শৈলী, থিম আৰু শিল্পী অভিমুখীতা
অনুযায়ী দৃশ্যমান উপাদানসমূহ সৃষ্টি কৰা, গেম ডিজাইনেৰ আৰু ডেভেলপাৰৰ সৈতে সহযোগিতা
কৰি দৃশ্য উপাদানসমূহ গেমত অন্তৰ্ভুক্ত কৰা, গেমৰ বিভিন্ন স্তৰ, চৰিত্ৰ আৰু পৰিৱেশৰ
মাজত দৃশ্যগত এক্সিলেন্সৰ সঙ্গতি নিশ্চিত কৰা আদি দায়িত্ব পালন
কৰে৷ আৱশ্যকীয় দক্ষতাবোৰ হ’ল - Adobe Photoshop, Blender, Maya, ZBrush আদি 3D মডেলিং
টুলসমূহত দক্ষতা, ৰঙৰ তত্ত্ব, গঠন, আৰু দৃশ্যধাৰণাৰ এক গভীৰ বুজাবুজি, যাৰ মাধ্যমে
আকর্ষণীয় শিল্প সৃষ্টি কৰা, 3D মডেলিং প্ৰযুক্তি, টেক্সচাৰ মেপিঙৰ জ্ঞান, চৰিত্ৰ আৰু
বস্তুৰ এনিমেশ্বন কৰি তাৰে গেমত জীৱন্ত ৰূপ দিব পৰা ক্ষমতা, উচ্চ গুণগত মানৰ দৃশ্য
সৃষ্টি কৰিবলৈ সৰু সৰু বিষয়ৰ পৰ্যাপ্ত মনোযোগ, দলগত সহযোগিতা আদি
৷
গেম টেষ্টাৰ
(Game Tester) : গেম টেষ্টাৰসকলে গেম পৰীক্ষকসকলে
গেমটো মুকলি কৰাৰ আগতে বাগ, গ্লিচ, আৰু সমস্যাসমূহ চিনাক্ত কৰি গেমটোৱে সঠিকভাৱে কাম
কৰাটো নিশ্চিত কৰে৷ তেওঁলোকে হাতৰ আৰু স্বয়ংক্ৰিয় পৰীক্ষা কৰে৷ আৱশ্যকীয় দক্ষতাবোৰ
হ’ল - বিতংভাৱে মনোযোগ, ধৈৰ্য্য, আৰু খেলবলবিজ্ঞানৰ বিষয়ে শক্তিশালী বুজাবুজি৷
গেম প্ৰডিউচাৰ
(Game Producer) : গেম প্ৰডিউচাৰসকলে গেম উন্নয়ন প্ৰক্ৰিয়া পৰিচালনা আৰু
পৰ্যবেক্ষণ কৰে৷ তেওঁলোকে গেম উন্নয়নৰ প্ৰক্ৰিয়া পৰিচালনা কৰা, যি কনচেপ্টৰ পৰা সম্পূৰ্ণতাৰ
পৰ্যন্ত থাকে, দল পৰিচালনা কৰা, ডিজাইনেৰ, ডেভেলপাৰ, আৰ্টিষ্ট, আৰু টেষ্টাৰসকলৰ সৈতে
যোগাযোগ কৰি কাম কৰাৰ নিশ্চয়তা দিয়া, প্ৰকল্পৰ ডেডলাইন নিৰ্ধাৰণ কৰা আৰু নিশ্চিত
কৰা যে সেই ডেডলাইনসমূহ পূৰ্ণ হয়, বাজেট পৰিচালনা কৰা, প্ৰকল্পটো পৰিসীমাৰ ভিতৰত থাকে
আৰু উৎসসমূহ সঠিকভাৱে ব্যৱহাৰ হয়, গেমটোৱে গুণগত মানৰ মানদণ্ড পূৰ্ণ কৰে আৰু কোম্পানী
বা ষ্টুডিঅ’ৰ উদ্দেশ্য বৰ্তাই থাকে, যোগাযোগ বজাই ৰখা, অংশীদাৰসকল, মাৰ্কেটিং দল, আৰু
বাহ্যিক অংশীদাৰসকলৰ সৈতে গেমৰ সঠিক উন্নয়ন আৰু নিৰ্বাহ নিশ্চিত কৰা আদি
দায়িত্ব পালন কৰে৷ আৱশ্যকীয় দক্ষতাবোৰ হ’ল - প্ৰকল্প পৰিচালনা দক্ষতা, নেতৃত্ব দক্ষতা,
যোগাযোগ দক্ষতা, সমস্যা সমাধানৰ দক্ষতা, আৰ্হি আৰু সংগঠন দক্ষতা আদি৷
গেম ছাউণ্ড
ডিজাইনাৰ (Game
Sound Designer): ছাউণ্ড ডিজাইনাৰসকলে খেলত শব্দ প্ৰভাৱ আৰু সংগীত সৃষ্টি
কৰে, যাৰ ফলত খেলুৱৈৰ উৎসাহ বৃদ্ধি পায়৷ তেওঁলোকে কণ্ঠ অভিনয়, শব্দ প্ৰভাৱ, আৰু পটভূমিৰ
স্ক’ৰৰ ওপৰত কাম কৰে৷ আৱশ্যকীয় দক্ষতাবোৰ হ’ল -অডিঅ’ উৎপাদন দক্ষতা, শব্দ ডিজাইন ছফ্টৱেৰৰ
সৈতে পৰিচিতি (যেনে প্ৰ’ টুলছ বা অ’ডাচিটি), আৰু সৃষ্টিশীলতা৷
গেমিং
উদ্যোগত কেৰিয়াৰৰ বাবে শিক্ষাগত অৰ্হতা
বিষয়ে তলত আলোচনা কৰা হৈছে৷ গেমিং উদ্যোগত কাৰিকৰী ভূমিকা গ্ৰহণৰ বাবে প্ৰায়ে গেম
ডিজাইন, কম্পিউটাৰ বিজ্ঞান বা এনিমেশ্বনৰ ডিগ্ৰীৰ প্ৰয়োজন হয়৷ যেনে -বি.টেক ইন গেম
ডিজাইন, বি.এছ.চি. এনিমেশ্বন বা কম্পিউটাৰ বিজ্ঞান, বি.এ. ইন গেম
ডিজাইন/এনিমেশ্বন৷ এই ডিগ্ৰী পাঠ্যক্রমসমূহে সাধাৰণতে
প্ৰগ্ৰেমিং, থ্ৰীডি মডেলিং, গেম মেকানিক্স, আৰু ইণ্টাৰেক্টিভ মিডিয়া ডিজাইনৰ দৰে বিষয়
সামৰি লয়, যাৰ ফলত ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলক গেমিং খণ্ডৰ বিভিন্ন ভূমিকা গ্ৰহণৰ বাবে প্ৰস্তুত
কৰা হয়৷ গেম ডিজাইন, থ্ৰীডি মডেলিং, এনিমেশ্বনৰ বহুতো বিশেষ অনলাইন পাঠ্যক্ৰম আৰু
প্ৰমাণপত্ৰ আছে৷ যেনে -কোৰ্চেৰা, উডেমি, লিংকডইন লাৰ্নিং আদি৷ এই প্লেটফৰ্মসমূহে হ্ৰস্বম্যাদী
আৰু উন্নত পাঠ্যক্ৰম আগবঢ়ায় যিয়ে ব্যক্তিসকলক গেম বিকাশৰ নিৰ্দিষ্ট ক্ষেত্ৰত তেওঁলোকৰ
দক্ষতা উন্নত কৰাত সহায় কৰিব পাৰে, যেনে -গেম ইঞ্জিন (ইউনিটি, আনৰিয়েল ইঞ্জিন), এনিমেশ্বন
কৌশল, আৰু উন্নত থ্ৰীডি মডেলিং সঁজুলি ব্যৱহাৰ কৰা৷
গেমিং
উদ্যোগৰ বহু কোম্পানীয়ে উদীয়মান গেম ডেভেলপাৰক ইণ্টাৰ্নশ্বিপ প্ৰগ্ৰেম আগবঢ়ায়৷
ইণ্টাৰ্নশ্বিপ হাতে কামে অভিজ্ঞতা প্ৰদান কৰে, যিটো বাস্তৱ জগতৰ প্ৰকল্প আৰু উদ্যোগৰ
পদ্ধতিৰ সৈতে পৰিচিত হোৱাৰ বাবে অতি গুৰুত্বপূৰ্ণ৷ তেওঁলোকে উচ্চাকাংক্ষী গেম ডেভেলপাৰসকলক
পেছাদাৰীসকলৰ সৈতে ঘনিষ্ঠভাৱে কাম কৰিবলৈ, কৰ্মপ্ৰবাহ শিকিবলৈ, আৰু তেওঁলোকৰ পৰ্টফলিঅ’
গঢ়ি তুলিবলৈ অনুমতি দিয়ে, যাৰ ফলত তেওঁলোকৰ উদ্যোগটোত পূৰ্ণকালীন চাকৰি অৱতৰণ কৰাৰ
সম্ভাৱনা বৃদ্ধি পায়৷ সঠিক শৈক্ষিক পথ অনুসৰণ কৰি ব্যক্তিসকলে ক্ৰমবৰ্ধমান গেমিং উদ্যোগত
বিভিন্ন কেৰিয়াৰৰ বাবে নিজকে প্ৰস্তুত কৰিব পাৰে৷
ড° বুলজিৎ
বুঢ়াগোহাঁই
কেৰিয়াৰ
পৰামৰ্শদাতা তথা
মুৰব্বী,
যান্ত্রিক অভিযান্ত্রিক বিভাগ, অসম ডন বস্ক’ বিশ্ববিদ্যালয়
ফোন:
৯৪৩৫১৮৮৬৩০
ই-মেইল: buljit@gmail.com
বি.দ্র.
কেৰিয়াৰ বিষয়ৰ বিভিন্ন কথা কোনো আগ্ৰহী শিক্ষাৰ্থীয়ে জানিব বিচাৰে ,তেন্তে প্ৰত্যেক
শনিবাৰে বিয়লি ৬-৯ বজাৰ ভিতৰত ফোন(৯৪৩৫১৮৮৬৩০)ত যোগাযোগ কৰিব পাৰে ৷